DSC9775

Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiąc sierpień 2024 r. 

Rejestracja Pojazdów.

We wskazanym wyżej okresie:

  • przerejestrowano i zarejestrowano ponad 595 pojazdów,
  • wydano 603 dowodów rejestracyjnych stałych,
  • przyjeto i odnotowano 503 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 50 pojazdów na stałe,
  • czasowo wyrejestrowano 10 pojazdów.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowtwane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 300 szt.

Na bieżąco proawadzone sa postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.

W danym okresie przygotowano i dostarczono 36 zawiadomień o wszczęciu postepowania i wydano 29 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu.

Przygotowano i przekazano do Wydziału Finansowego 94 ostateczne decyzje za niedopełnienie obowiązku zgloszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu.

Przygotowano i przekazano do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku 2 odwołania od decyzji za niedopełnienie obowiązku zgloszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu wraz z atami.

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 136 praw jazdy,
  • wydano 3 pozwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi,
  • wydano 68 profili kandydata na kierowcę i 26 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 19 wyroków sądowych i zatrzymań praw jazdy,

Sprawy pozostałe.

  • przesłano do sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o przekazanie informacji o uprawomocnieniu postanowienia o przepadku pojazdu VW Passat,
  • dokonano wyceny pojazdu marki Opel Corsa przejętego na własność Powiatu Gostynińskiego i przeprowadzono procedurę jego likwidacji poprzez przekazanie do stacji demontażu w związku ze złym stanem technicznym,
  • przesłano do właściwych organów rejestracji wnioski o udostępnienie danych o właścicielach 2 pojazdów nieodebranych z parkingu,
  • przesłano do Komendy Policji w Gostyninie prośbę o przekazanie dowodów zabezpieczonych w trakcie wydawania dyspozycji usunięcia w/w 2 pojazdów,
  • zlecono wycenę pojazdu,
  • rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych
    w miesiącu czerwcu 2024 roku,
  • przeprowadzono kontrolę 2 przedsiębiorców posiadających zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania w/w dokumentów,
  • udzielono Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o 1 przedsiębiorcy w zakresie wydanych uprawnień do wykonywania transportu drogowego i posiadanych pojazdów,
  • wezwano 1 przedsiębiorcę do przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków do prowadzenia dalszej działalności w zakresie transportu drogowego,
  • wydano 3 zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego oraz 3 wypisy do zezwoleń,
  • wydano 1 zaświadczenie i 3 wypisy do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne, 
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
  • Przygotowano pirzesłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwum przedsiebiorcom prowadzacym stacje kontroli pojaazdów na terenie powiatu gostynińskiego.