Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiąc sierpień 2024 r.
Rejestracja Pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano ponad 595 pojazdów,
- wydano 603 dowodów rejestracyjnych stałych,
- przyjeto i odnotowano 503 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 50 pojazdów na stałe,
- czasowo wyrejestrowano 10 pojazdów.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowtwane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 300 szt.
Na bieżąco proawadzone sa postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 36 zawiadomień o wszczęciu postepowania i wydano 29 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu.
Przygotowano i przekazano do Wydziału Finansowego 94 ostateczne decyzje za niedopełnienie obowiązku zgloszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu.
Przygotowano i przekazano do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku 2 odwołania od decyzji za niedopełnienie obowiązku zgloszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu wraz z atami.
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 136 praw jazdy,
- wydano 3 pozwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi,
- wydano 68 profili kandydata na kierowcę i 26 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 19 wyroków sądowych i zatrzymań praw jazdy,
Sprawy pozostałe.
- przesłano do sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o przekazanie informacji o uprawomocnieniu postanowienia o przepadku pojazdu VW Passat,
- dokonano wyceny pojazdu marki Opel Corsa przejętego na własność Powiatu Gostynińskiego i przeprowadzono procedurę jego likwidacji poprzez przekazanie do stacji demontażu w związku ze złym stanem technicznym,
- przesłano do właściwych organów rejestracji wnioski o udostępnienie danych o właścicielach 2 pojazdów nieodebranych z parkingu,
- przesłano do Komendy Policji w Gostyninie prośbę o przekazanie dowodów zabezpieczonych w trakcie wydawania dyspozycji usunięcia w/w 2 pojazdów,
- zlecono wycenę pojazdu,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych
w miesiącu czerwcu 2024 roku, - przeprowadzono kontrolę 2 przedsiębiorców posiadających zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania w/w dokumentów,
- udzielono Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o 1 przedsiębiorcy w zakresie wydanych uprawnień do wykonywania transportu drogowego i posiadanych pojazdów,
- wezwano 1 przedsiębiorcę do przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków do prowadzenia dalszej działalności w zakresie transportu drogowego,
- wydano 3 zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego oraz 3 wypisy do zezwoleń,
- wydano 1 zaświadczenie i 3 wypisy do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
- Przygotowano pirzesłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwum przedsiebiorcom prowadzacym stacje kontroli pojaazdów na terenie powiatu gostynińskiego.