Sprawy związane z rejestracja pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano 690 pojazdów,
- wydano 680 dowodów rejestracyjnych stałych,
- przyjęto i odnotowano 650 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 90 pojazdów na stałe,
- czasowo wyrejestrowano 2 pojazdy.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 370 szt.
Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 95 zawiadomień o wszczęciu postepowania i wydano 84 decyzje w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu.
Przygotowano i przekazano do Wydziału Finansowego 110 ostatecznych decyzji za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu.
Przekazano do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku 2 komplety akt sprawy prowadzonych postępowań administracyjnych w sprawie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia nabycia pojazdu, w celu dalszego ich przekazania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 126 praw jazdy,
- wydano 4 pozwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi,
- wydano 69 profili kandydata na kierowcę i 37 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 40 wyroków sądowych i zatrzymań praw jazdy,
Sprawy pozostałe.
- zaewidencjonowano 1 pojazd usunięty z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym,
- przygotowano i przedstawiono pod obrady Rady Powiatu Gostynińskiego projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat obowiązujących w roku 2025 za usuwanie z drogi i parkowanie pojazdów na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu,
- przesłano 1 właścicielowi powiadomienie o usunięciu na parking strzeżony pojazdu z pouczeniem o skutkach jego nieodebrania,
- przesłano do właściwego urzędu informację o braku tablic i dowodu rejestracyjnego pojazdu przekazanego do stacji demontażu,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu wrześniu 2024r.,
- przygotowano i przesłano Wojewodzie Mazowieckiemu wniosek o przekazanie dopłaty do przewozów autobusowych za miesiąc wrzesień 2024 roku,
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu wrześniu 2024r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu sierpniu 2024 roku,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego notę operatora za wykonane usługi przewozów autobusowych w miesiącu wrześniu 2024 roku,
- przygotowano i przesłano Inspektorowi Transportu Drogowego informację o pojazdach i wydanych uprawnieniach dotyczących 1 przedsiębiorcy,
- wezwano 1 przedsiębiorcę do przedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków do prowadzenia działalności transportowej,
- przeprowadzono kontrolę 2 przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy i 2 przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- wydano 1 licencję w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą,
- wydano 5 wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wydano 2 zaświadczenia i 5 wypisów do wydanych zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
- przygotowano przesłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwóm przedsiębiorcom prowadzącym stacje kontroli pojazdów na terenie powiatu gostynińskiego,
- przygotowano i przeprowadzono kontrole u trzech przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów na terenie powiatu gostynińskiego,
- przygotowano przesłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwóm przedsiębiorcom prowadzącym ośrodki szkolenia kierowców na terenie powiatu gostynińskiego,
- przygotowano i przeprowadzono kontrole u dwóch przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców na terenie powiatu gostynińskiego.