Informacje Powiatowe
W dniu 24 kwietnia 2025r odbyła się XIII Sesja Rady Powiatu Gostynińskiego. Obradom przewodniczył Pan Marian Pagórek Przewodniczący Rady Powiatu.
Rada Powiatu przyjęła:
- Informacje Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o podejmowanych działaniach kontrolnych na terenie powiatu w 2024 roku.
- Sprawozdanie Powiatowego Lekarza Weterynarii o stanie bezpieczeństwa Weterynaryjnego na terenie Powiatu Gostynińskiego za 2024 rok.
- Sprawozdanie z działalności Społecznej Straży Rybackiej za 2024 rok.
- Informacje Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Gostyninie o realizacji zadań regulaminowych za rok 2024.
Podjęła uchwały :
- Nr XIII / 69/ 2025 w sprawie przyjęcia oceny zasobów pomocy społecznej dla Powiatu Gostynińskiego za rok 2024.
- Nr XIII / 70 / 2025 w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe wynajęcie części pomieszczeń budynku przy ul. Ozdowskiego 1A w Gostyninie.
- Nr XIII / 71 / 2025 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Gostynińskiego dla niepublicznych szkół i placówek oświatowych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.
- Nr XIII / 72 / 2025 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Gostynińskiego na 2025 rok.
- Krystian Wisniewski
- Odsłony: 144




- Krystian Wisniewski
- Odsłony: 101
W dniach 14 – 17 kwietnia 2025 r. Starosta Gostyniński Andrzej Krzewicki, uczestniczył w obowiązkowym Wyższym Kursie Ochrony Ludności dla Starostów i Prezydentów Miast, który odbył się w Akademii Pożarniczej w Warszawie. Szkolenie realizowane było zgodnie z programem określonym w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lutego 2025 r. (poz. 162).
Celem szkolenia było przygotowanie starostów do efektywnego wykonywania zadań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej we wszystkich stanach funkcjonowania państwa i w przypadku wystąpienia wszelkiego rodzaju zagrożeń, z uwzględnieniem specyfiki powiatowego szczebla kierowania bezpieczeństwem państwa, a także złożoności i współdziałania przy wykonywaniu tych zadań.
Szkolenie składało się z czterech modułów tematycznych i obejmowało m.in. zajęcia z ratownictwa, pomocy humanitarnej i innych działań pomocowych; ochronę ludności w sytuacjach kryzysowych; ewakuację i przyjęcie ludzi, zwierząt, mienia oraz dóbr kultury na wypadek zagrożenia, czy przywództwo w ochronie ludności a zostało zakończone debatą ekspercką oraz uroczystym rozdaniem dyplomów.
W ramach kilkudniowego kursu uczestnicy, zapoznali się z najnowszymi rozwiązaniami w zakresie zarządzania kryzysowego i ochrony ludności. Szkolenie łączyło zajęcia teoretyczne z praktycznymi ćwiczeniami, kładąc szczególny nacisk na współpracę pomiędzy służbami ratowniczymi, administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi.
Biuro Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 146