Informacje Powiatowe
W ostatnim czasie Powiat Gostyniński zakupił kosiarkę bijakową tylno-boczną DAP EVOLUTION T-1800, na potrzeby działania Zarządu Dróg Powiatowych w Gostyninie, związane z usuwaniem zakrzaczeń przy drogach powiatowych na terenie powiatu gostynińskiego.
Jest to kosiarka – mulczer, o dużym zasięgu pracy. Przedmiotową kosiarką wykonane już zostały prace związane z usunięciem zakrzaczeń na drogach powiatowych na terenie Gminy Gostynin, w tym: na drodze powiatowej nr 1408W granica województwa – Rębów – Solec – Wrząca w miejscowościach Zieleniec oraz Baby Górne oraz na drodze powiatowej nr 1422W Gostynin – Skrzany – Nowa Wieś – granica województwa w miejscowości Skrzany, na terenie Gminy Szczawin Kościelny, w tym: na drodze powiatowej nr 1436W Janki – Przylaski – Sejkowice w miejscowościach Janki oraz Słup, na drodze powiatowej nr 1451W Szczawin Kościelny – Smolenta – Korzeń w miejscowościach Reszki oraz Smolenta, na drodze powiatowej nr 1453W Reszki – Gąbin w miejscowościach Gorzewo Kolonia oraz Kunki, a także na terenie Gminy Pacyna oraz Gminy Sanniki w tym: na drodze powiatowej nr 1443W Pacyna – Osmolin w miejscowości Osmolin oraz na drodze powiatowej nr 1438W Suserz – Kąty – Czarnów w miejscowości Kąty. Kosiarka, od momentu jej zakupu i montażu jest użytkowana przez cały czas i w najbliższym czasie, mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, kontynuowane będą prace związane z usunięciem zakrzaczeń na pozostałych drogach powiatowych.
Z uwagi na rozległy obszar działania (318 km dróg kategorii powiatowej), będący w utrzymaniu przez Zarząd Dróg Powiatowych w Gostyninie, prace w tym zakresie rozciągają się w czasie. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość w zakresie usuwania zakrzaczeń przy drogach powiatowych na terenie powiatu gostynińskiego.
- Witold Modrzejewski
- Odsłony: 102
Sprawy związane z rejestracja pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano 690 pojazdów,
- wydano 680 dowodów rejestracyjnych stałych,
- przyjęto i odnotowano 650 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 90 pojazdów na stałe,
- czasowo wyrejestrowano 2 pojazdy.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 370 szt.
Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 95 zawiadomień o wszczęciu postepowania i wydano 84 decyzje w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu.
Przygotowano i przekazano do Wydziału Finansowego 110 ostatecznych decyzji za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu.
Przekazano do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku 2 komplety akt sprawy prowadzonych postępowań administracyjnych w sprawie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia nabycia pojazdu, w celu dalszego ich przekazania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 126 praw jazdy,
- wydano 4 pozwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi,
- wydano 69 profili kandydata na kierowcę i 37 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 40 wyroków sądowych i zatrzymań praw jazdy,
Sprawy pozostałe.
- zaewidencjonowano 1 pojazd usunięty z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym,
- przygotowano i przedstawiono pod obrady Rady Powiatu Gostynińskiego projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat obowiązujących w roku 2025 za usuwanie z drogi i parkowanie pojazdów na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu,
- przesłano 1 właścicielowi powiadomienie o usunięciu na parking strzeżony pojazdu z pouczeniem o skutkach jego nieodebrania,
- przesłano do właściwego urzędu informację o braku tablic i dowodu rejestracyjnego pojazdu przekazanego do stacji demontażu,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu wrześniu 2024r.,
- przygotowano i przesłano Wojewodzie Mazowieckiemu wniosek o przekazanie dopłaty do przewozów autobusowych za miesiąc wrzesień 2024 roku,
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu wrześniu 2024r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu sierpniu 2024 roku,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego notę operatora za wykonane usługi przewozów autobusowych w miesiącu wrześniu 2024 roku,
- przygotowano i przesłano Inspektorowi Transportu Drogowego informację o pojazdach i wydanych uprawnieniach dotyczących 1 przedsiębiorcy,
- wezwano 1 przedsiębiorcę do przedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków do prowadzenia działalności transportowej,
- przeprowadzono kontrolę 2 przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy i 2 przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- wydano 1 licencję w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą,
- wydano 5 wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wydano 2 zaświadczenia i 5 wypisów do wydanych zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
- przygotowano przesłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwóm przedsiębiorcom prowadzącym stacje kontroli pojazdów na terenie powiatu gostynińskiego,
- przygotowano i przeprowadzono kontrole u trzech przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów na terenie powiatu gostynińskiego,
- przygotowano przesłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwóm przedsiębiorcom prowadzącym ośrodki szkolenia kierowców na terenie powiatu gostynińskiego,
- przygotowano i przeprowadzono kontrole u dwóch przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców na terenie powiatu gostynińskiego.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 76
W dniu 29 października 2024 r. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
w Gostyninie obchodził Jubileusz 15-lecia nadania placówce imienia Jana Pawła II.
Z ramienia Powiatu Gostynińskiego w uroczystości udział wzięli Pan Andrzej Krzewicki Starosta Gostyniński, Pani Elżbieta Kijek Skarbnik Powiatu oraz Pani Ewa Augustyniak Dyrektor Powiatowego Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych w Gostyninie. Wydarzenie było wspaniałą okazją by przypomnieć wartości jakie towarzyszyły tej doniosłej decyzji sprzed półtorej dekady.
Jan Paweł II głosił że „człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi”. Patron Ośrodka zawsze
na pierwszym miejscu stawiał drugiego człowieka – jego godność, szacunek oraz troskę o jego dobro.
Pan Starosta w swoim przemówieniu podkreślił, że w murach Ośrodka te wartości są nieustannie pielęgnowane w codziennej pracy z młodzieżą potrzebującą szczególnej opieki, wsparcia i zrozumienia. Skierował również słowa uznania dla całego zespołu – dyrekcji, nauczycieli, wychowawców i pracowników, którzy codziennie wkładają ogromne serce
w swoją pracę. Wskazał, że to dzięki ich zaangażowaniu placówka jest miejscem pełnym ciepła, zrozumienia i szacunku, a uczniowie czują się tu akceptowani, mogą się rozwijać, pokonywać własne bariery. Na zakończenie życzył całej społeczności szkolnej wytrwałości
w pielęgnowaniu duchowego dziedzictwa Jana Pawła II oraz budowania wspólnoty opartej
na wzajemnym wsparciu i szacunku.
Uroczystość została uświetniona pięknym występem przygotowanym przez uczniów
i nauczycieli szkoły.
- Witold Modrzejewski
- Odsłony: 123
ARiMR stale wspiera rolników i reaguje na bieżące potrzeby
Dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jesień zawsze była okresem szczególnie intensywnych działań, m.in. dlatego, że w drugiej połowie października tradycyjnie rozpoczynają się wypłaty zaliczek dopłat bezpośrednich i obszarowych. Ta pomoc finansowa trafia do najszerszego grona beneficjentów – w tym roku ubiega się o nią 1,214 mln rolników. Wśród nich są też poszkodowani w wyniku powodzi, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia.
W ramach wypłat z tytułu tegorocznej kampanii dopłat od 16 do 25 października 2024 r. na konta rolników trafiło blisko 4,3 mld zł (ponad 3,25 mld zł – płatności bezpośrednie, 1,04 mld zł – płatności obszarowe). Zgodnie z zapowiedziami w pierwszej kolejności zaliczki otrzymują poszkodowani w wyniku wrześniowej powodzi.
- Mam nadzieję, że nie tylko w skali kraju, ale i w poszczególnych regionach – a obecnie przede wszystkim tam, gdzie wystąpiła powódź – zauważalne jest szerokie wsparcie skierowane do rolników – powiedział prezes ARiMR Wojciech Legawiec podczas spotkania z działaczami związanymi z sektorem rolniczym.
Szeroki wachlarz działań pomocowych, o których wspomniał prezes Agencji, obejmuje oprócz realizowanych zgodnie z harmonogramem, np. w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, również te uruchomione ad hoc i finansowane z budżetu krajowego, m.in. standardową pomoc „klęskową” do powierzchni upraw dla rolników, którzy w 2024 r. ponieśli straty spowodowane niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi (nabór trwa do 15 listopada) oraz wsparcie na opłacenie III i IV raty podatku za 2024 r. dla poszkodowanych w 2024 r. w wyniku wystąpienia niekorzystnych zjawisk atmosferycznych – gradu, deszczu nawalnego, huraganu, przymrozków (ten nabór również kończy się w połowie listopada).
Warto, by rolnicy, którzy ponieśli straty, nie zwlekali z dopełnieniem formalności.Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi planuje już kolejne formy wsparcia, a ARiMR obsłuży w tym roku ponad 240 naborów. Skala działań jest ogromna i są one możliwe dzięki zaangażowaniu pracowników Agencji, dla których stałym priorytetem jest sprawna wypłata środków finansowych.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 97
Powiat Gostyniński wspiera i z dumą prezentuje jednego z najstarszych producentów mleka i przetworów mlecznych w regionie – Okręgową Spółdzielnię Mleczarską w Sannikach. Od wielu lat Spółdzielnia dostarcza na nasze stoły produkty oparte na tradycyjnych recepturach i surowcach od lokalnych rolników, co stanowi nieodłączny element dziedzictwa kulturowego naszego powiatu.
W dniu wczorajszym, tj. 28 października, z wizytą w Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Sannikach udał się Wicestarosta Gostyniński Grzegorz Geisler, aby omówić możliwości wsparcia powiatu w działaniach mających na celu budowę wizerunku i rozwój lokalnej marki. Spotkanie odbyło się z Prezesem Zarządu Panią Mirosławą Dobaczewska i miało na celu określenie konkretnych działań promocyjnych i wizerunkowych, które pomogą przyciągnąć nowych klientów oraz wesprzeć mleczarnię w realizacji jej planów rozwojowych. Powiat Gostyniński pragnie aktywnie wspierać lokalnych producentów i zachować tradycyjne wyroby mleczarskie jako część regionalnego dziedzictwa.
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Sannikach rozpoczęła swoją działalność w 1926 r. Gwarancję produkcji bezpiecznej żywności daje wdrożony system Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontrolnych HACCP. Zakład został zatwierdzony do produkcji mleka i przetworów mleczarskich na rynek wspólnotowy Unii Europejskiej. Produkcja wyrobów oparta została na tradycji i smaku natury.
Spółdzielnia prowadzi działalność w zakresie:
- skupu mleka
- przetwórstwa mleka
- sprzedaży artykułów mleczarskich
Przedsiębiorstwo specjalizuje się w produkcji i sprzedaży m. in. śmietany 12%, 18% i 30%, śmietanki kremowej 30%, twarożków i serków kanapkowych, sera żółtego (także z ziołami), sera twarogowego półtłustego oraz oczywiście mleka z zawartością tłuszczu 2% i 3,2%.
OSM w Sannikach jest laureatem prestiżowego programu „Doceń polskie”. Celem programu jest propagowanie wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku oraz ich wytwórców. Ich oceną zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Wyroby OSM Sanniki otrzymały certyfikaty Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Odnotujmy, że Masło extra zostało dodatkowo wyróżnione mianem TOP PRODUKT. Oznacza to, że wyrób ten otrzymał od ekspertów maksymalną liczbę punktów.
Warto przypomnieć, że uznanie Loży Ekspertów zyskały wszystkie wyroby OSM w Sannikach zgłoszone do certyfikacji.
Dzięki wiedzy, doświadczeniu i pasji lokalnych pracowników, produkty Spółdzielni charakteryzują się wysoką jakością oraz wyjątkowym smakiem, będąc symbolem dobrych, polskich tradycji mleczarskich. Jako powiat zachęcamy do wsparcia Spółdzielni i do wyboru ich wyrobów – zarówno ze względu na ich smak, jak i istotny wkład w naszą lokalną gospodarkę. Razem możemy pomóc w budowie i rozwoju tej wyjątkowej marki, dbając o przyszłość małych, regionalnych producentów.
- Izabela Ślusarska
- Odsłony: 104